컨텐츠 바로가기

SIFFF2019  

오감만족 국제단편경선 Tasty Short Film Competition

국제 공모를 통해 음식에 대한 여러 문화권의 다채롭고 맛있는 상상력을 만날 수 있는 단편영화 경쟁부문. 총 85개국의 676편의 작품들이 출품되어 영화제에 대한 높은 관심을 입증한 '오감만족 국제단편경선'은 치열한 예심을 거친 총 14개국, 21편의 영화가 상영된다. 영화제 기간 중 심사를 거치며, 수상작은 폐막식에서 발표할 예정이다.

Tasty Short Film Competition shows various short films from different countries conveying colorful imaginations on food. The section has already proved its potential as well as the high-profile on the SIFFF itself with 676 films from 85 countries submitted to the competition. 21 films from 14 countries are selected to run for the awards and they will be judged during the festival. The award winners will be announced at the closing ceremony.


시상내역 Awards & Prizes
  • 대상 | 3,000,000원 Best Short Film 3,000,000KRW
  • 심사위원특별상 | 2,000,000원 Jury Award 2,000,000KRW
  • 관객상 | 1,000,000원 Audience Award 1,000,000KRW

심사위원 Juries

김형규 신문기자 KIM Hyeong-kyu Journalist
김형규 신문기자
경향신문기자. 전국을 돌아다니며 매주 여행과 음식 관련 기사를 쓰고 있다. 팔도의 이름난 양조장을 소개하는<한국술도가>시리즈도 연재하고 있다. 먹는 행위에는 취향과 고향은 물론 정치지향도 녹아있다고 믿는다. 그러니까 먹는다는 건 정체성을 드러내는 일이라 생각한다. 품위 있고 지속가능한 방법으로 먹고 노는 삶을 늘 고민한다.
Journalist at The Kyunghyang Shinmun. He is traveling around the country to writean article every week on travel and food. His signature serial article,“Wineries and Distilleries of Korea,” introduces renowned wineries and distilleries in every corner of Korea. He believes that a person’s political orientation as well as one’s taste and birthplaceis dissolved into the act of eating. Therefore, eating reveals one’s identity, he thinks. He always ponders on how to live a lifeeating and hanging out with dignity and in sustainable ways.
신연식 영화감독 SHIN Yeon-shik Director
이욱정 PD
<피아노 레슨>(2003)으로 데뷔하여 <러시안 소설>(2012), <배우는 배우다>(2014), <조류인간>(2014), <프랑스 영화처럼>(2015), <로마서 8:37>(2016) 등을 연출했다. 본인 연출작 대부분은 물론 <개를훔치는완벽한방법>(2014),<동주>(2016) 등의 시나리오를 썼으며, 한국영화평론가협회상, 청룡영화상, 부일영화상 등에서 여러 차례 각본상을 수상했다. 영화, 문학, 예술, 인권, 종교 등 다양한 주제를 자신만의 영화 문법으로 구현하는 탁월한 연출자 겸 이야기 꾼이다.
He began his career in film directing with Piano Lesson (2003) and continued with The Russian Novel (2012), Rough Play (2014), The Avian Kind (2014), Like aFrench Film (2015), Romans 8:37 (2016) and etc. He wrote the scripts of How to Steal aDog (2014), DongJu: The Portrait of a Poet and most of the films he directed, and won script awardsmany times at film awards including Korean Association of Film CriticsAwards, Blue Dragon Awards and Buil Film Awards. He is a very talented film director and storyteller who has been dealing with a variety of subjects such as film, literature, art, human rights and religion in his own style.
이은경프로듀서 LEE Eun-kyoung Producer
이지승 영화감독
1992년 조감독으로 영화 경력을 시작했고, 이후 많은 작품에서 스태프로 현장 경력을 쌓았다. 2001년에는 부산영상 위원회 서울사무소의 일본 담당 연구원을 지냈고, 영화진흥위원회와 영화지 <씨네21>의 일본통신원으로도 활약했다. 2005년부터 3년간은 일본의 종합미디어기업인 가도가와 국제사업부에서 한국영화 비즈니스 전반을 담당했다. 귀국후 영화사조아를 설립, 외국영화 수입과 시청각 장애인의 영화 관람을 돕는 배리어프리영화 제작 및 배급에 힘써왔다. <나비잠>(2018), <막다른 골목의 추억>(2019) 등 한일 공동제작 영화와 <엄마의 공책>(2018)을 제작했다.
She started her career as an assistant director in film production in 1992 and involved in many film productions. In 2001 she became a researcher in charge of Japan at Seoul office of Busan Film Commission. At the same time, she worked as a correspondent for KOFIC and Cine21. Then she moved to Japan and worked in International Department of Kadokawa Corporation for handling Korean films from 2005 to 2008. After returning to Korea, she established ZOA FILMS in 2011 and started acquisition of foreign films and book adaptation rights. She also has been putting effort into making films accessible for people with visual and auditory impairments. ZOA FILMS has (co-)produced films such as: Butterfly Sleep (2018), Notebook from My Mother (2018) and Memories of a Dead End (2019).
Top